Переглянув Законопроект в редакції від 16.05.2005. Мої пропозиції:
+1.7.0 Спеціалізована державна інтелектуальна власність – інтелектуальна власність, суб'єктом права якої виступає Українська держава, всі основні майнові та немайнові права на об'єкт інтелектуальної власності належать державі.
-1.8. Вільна інтелектуальна власність – інтелектуальна власність, щодо якої допускається вільне використання об'єкту власності. Це означає, що суб'єкт права Вільної інтелектуальної власності (автор та (або) власник) зберігає за собою лише всі або частину особистих немайнових прав на об'єкт інтелектуальної власності; майнові ж права інтелектуальної власності передає у відкрите (вільне) суспільне користування, на основі не складнішій, ніж простий договір приєднання.
+1.8. Вільна інтелектуальна власність – інтелектуальна власність, щодо якої допускається вільне використання об'єкту власності. Це означає, що суб'єкт права Вільної інтелектуальної власності (автор та (або) власник) зберігає за собою всі або лише частину особистих немайнових прав на об'єкт інтелектуальної власності; майнові ж права інтелектуальної власності передає у відкрите (вільне) суспільне користування, на основі не складнішій, ніж простий договір приєднання.
+1.24.0 “Спеціалізоване державне програмне забезпечення, “переважно закрита програма”створена в Україні, українськими фахівцями по державному спецзамовленню, згідно внутрішніх стандартів, для розвязання спеціалізовиних, критичних в плані національної безпеки завдань. На дане ПЗ зберігається право Спеціалізованої державної інтелектуальної власності.
Умови і порядок використання ПЗ даного типу визначається державою.
- 1.29. “Програмний продукт” – програмне забезпечення, що доступне у стані, готовому до застосування.
+ 1.29. “Програмний продукт” – програмне забезпечення, що доступне у стані, готовому до застосування чи компіляції.
?В 1.33 бібліотеки входять? Чи дидоти в 1.35 перед музеями?
1.36. “Суб’єкти державного сектору” – органи державної влади, установи, підприємства, організації та заклади, наведені в п.п. 1.31 – 1.33 цього Закону.
-2.1. Суб'єкти державного сектору для мають право використовувати будь-які (закриті, Відкриті, проміжні) типи інтелектуальної власності – у спосіб, що не порушує права громадян на отримання державних послуг та на вільне отримання суспільно-важливої інформації, з одного боку, і не порушує умови ліцензій на відповідні об'єкти інтелектуальної власності, з іншого боку.
+2.1. Суб'єкти державного сектору мають право використовувати Спеціалізовані державні, або Відкриті типи інтелектуальної власності у спосіб, що не порушує права громадян на отримання державних послуг та на вільне отримання суспільно-важливої інформації, з одного боку, і не порушує умови ліцензій на відповідні об'єкти інтелектуальної власності, з іншого боку.
-2.5
-6.3
-6.4
-6.5
-6.6
-6.7. У випадках використання невідповідного ПЗ, що наведені в статтях 6.4, 6.5 та 6.6 цього Закону, суб’єкт державного сектору повинен забезпечити засобами використовуваного ПЗ дотримання вимог до стандартів, протоколів та форматів даних, що перелічені у ст. 1.18, 1.19, 1.20, а також вимог статті 6.9 цього Закону.
+6.7. У випадках використання невідповідного ПЗ, що наведені в статтях 6.8.2 цього Закону, суб’єкт державного сектору повинен забезпечити засобами використовуваного ПЗ дотримання вимог до стандартів, протоколів та форматів даних, що перелічені у ст. 1.18, 1.19, 1.20, а також вимог статті 6.9 цього Закону.
-6.8.2. Якщо немає програм зазначеної категорії, перевага повинна бути віддана тим програмам, для яких існує перспективний проект створення аналогу у галузі Відкритого програмного забезпечення. В цьому випадку дозвіл на встановлення застосованого пропрієтарного програмного забезпечення видається автоматично, проте є тимчасовим, і автоматично втратить силу, коли буде розроблено та стане доступним відповідне за функціональністю Вільне (Відкрите) програмне забезпечення.
+6.8.2 Якщо немає програм зазначеної категорії, перевага повинна бути віддана тим програмам, для яких існує перспективний проект створення аналогу у галузі Відкритого програмного забезпечення. В цьому випадку дозвіл на встановлення застосованого пропрієтарного програмного забезпечення видається автоматично, проте є тимчасовим, і автоматично втратить силу, коли буде розроблено та стане доступним відповідне за функціональністю Вільне (Відкрите) програмне забезпечення, держава проводить замовлення для прискорення створення Вільного ПЗ, або Спеціалізованого.
-6.8.3
-8.1. Установи освіти державного сектору зобов'язані використовувати в навчальному процесі відкриті стандарти, та ПЗ, яке у жодний спосіб не потребує додаткової оплати з боку учня.
+8.1. Установи освіти державного сектору зобов'язані використовувати в навчальному процесі відкриті стандарти, та вільне ПЗ, визначені в статтях 1.17 -– 1.23 цього Закону, яке у жодний спосіб не потребує додаткової оплати з боку учня.
-9.1. Інформація про встановлення закритого комерційного програмного забезпечення, що використовується для потреб основної діяльності (і особливо для надання публічних сервісів) суб’єктів державного сектору – повинна зберігатися і публікуватися на сторінках загальнодоступного державного Інтернет-порталу разом із відповідним обґрунтуванням.
+9.1. Інформація про тимчасове використання закритого комерційного програмного забезпечення, що використовується для потреб основної діяльності (і особливо для надання публічних сервісів) суб’єктів державного сектору – повинна зберігатися і публікуватися на сторінках загальнодоступного державного Інтернет-порталу разом із відповідним обґрунтуванням.
+10.1. У випадку, коли суб’єкт державного сектору використовує інше, ніж Вільне (Відкрите) програмне забезпечення для цілей збереження або обробки даних,...
-10.1. У випадку, коли суб’єкт державного сектору тимчасово використовує інше, ніж Вільне (Відкрите) програмне забезпечення для цілей збереження або обробки даних,...
-12.4. З метою збільшення робочих місць у високотехнологічних галузях України, за інших рівних умов (тобто за рівної якості та вартості ПЗ, підтримки користувачів та інших відповідних послуг), пріоритетне право на отримання державних замовлень на розробку, адаптацію, трансляцію комп'ютерних програм мають національні виробники програмного забезпечення.
+12.4. З метою збільшення робочих місць у високотехнологічних галузях України, за інших рівних умов (тобто за рівної якості та вартості ПЗ, підтримки користувачів та інших відповідних послуг), виключне право на отримання державних замовлень на розробку, адаптацію, трансляцію комп'ютерних програм мають національні виробники програмного забезпечення.
-12.5. З метою збільшення робочих місць у високотехнологічних галузях України, за інших рівних умов (тобто за рівної якості та вартості носіїв та послуг), пріоритетне право на отримання державних замовлень на тиражування й розповсюдження комп'ютерних програм (носіїв з комп'ютерними програмами), а також носіїв з іншими цифровими даними – мають національні виробники відповідних носіїв та національні паблішери.
+12.5. З метою збільшення робочих місць у високотехнологічних галузях України, за інших рівних умов (тобто за рівної якості та вартості носіїв та послуг), виключне право на отримання державних замовлень на тиражування й розповсюдження комп'ютерних програм (носіїв з комп'ютерними програмами), а також носіїв з іншими цифровими даними – мають національні виробники відповідних носіїв та національні паблішери.