Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-17 15:09:48Я може чогось не розумію, але хіба має бути інакше? Диплом - це папірець, який показує, що тобі дали шанс чогось навчитися. А практичний досвід показує, що ти дійсно щось вмієш (чи не вмієш).І так, і ні. Коли випускник приходить на роботу, він може не знати якихось тонкощів, якихось професійних "таємниць". Але він повинен працювати, а не починати навчатися з самого початку. Особливо це помітно у медицині - життя та здоров’я людини не можна відновити з резервної копії.
Я може чогось не розумію, але хіба має бути інакше? Диплом - це папірець, який показує, що тобі дали шанс чогось навчитися. А практичний досвід показує, що ти дійсно щось вмієш (чи не вмієш).
Різниця колосальна - використання радіоктивних ізотопів, радіоактивного опромінення, хімічного ушкодження, токсичних речовин, механічного ушкодження, неприроднього схрещеня клітин різних організмів, подвоєння кількості хромосом, і інші знущання над живими організмами дозволені, а просте вживлення необхідних генів інженером - ні. Чи ви може думаєте, що селекціонери чекають мільйони років поки не з’язвиться природній мутант, який вони зможуть відібрати? Або що отримані шляхом прямої генетичної модифікації організми не проходять етап селекції?
Шляхом радіоактивного опромінення, хімічного ушкодження, змішування генів різних організмів або якимось іншим неприроднім способом.
Точнісінько такий самий як і у природніх клонів.
Ну так порівняйте кількість практики у студентів медиків, яка проводиться практикуючими лікарями. Я ж про це і товчу.
fabregasЗабанено до 31.12.1969 о 23:59:59
Не зовсім: у клонів хвости ДНК понадкушувані відповідно до віку організму, з якого йде клонування. Тоді, як в статевих клітин ці хвости нарощуються. Іншими словами, клон народжується вже з закладеним віком материнського організму: бейбі з клітинами старого пердуна.
Що до істерії проти ГМО - скоріше її роздувають виробники хімікатів, бо в давні часи істерію проти звичайної селекції ніхто не роздував.
ЦитатаfabregasЗабанено до 31.12.1969 о 23:59:59/me має гідних послідовників 8-)
Пане Володимире, може ви не будете мені розповідати про методики роботи селекціонерів?
Я про них уявлення отримував на лекціях та відповідних практичних заняттях.
Поліплоїдія— збільшення диплоїдної кількості хромосом шляхом додавання цілих хромосомних наборів у результаті порушення мейозу. Культурні рослини у більшості — поліплоїди.У селекційній практиці з метою отримання поліплоїдів на рослини діють критичними температурами, іонізуючим випромінюванням, хімічними речовинами (найбільш поширений алкалоїд колхіцин).
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 00:35:38Точнісінько такий самий як і у природніх клонів.Пруфлінк на відповідний закон.
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 00:39:50Ну так порівняйте кількість практики у студентів медиків, яка проводиться практикуючими лікарями. Я ж про це і товчу.Одна знайома дівчина навчається на медсестру. Півтора роки до випуску. Вона досі не вміє поставити крапельницю - на практиці вони роблять що завгодно, окрім практичних занять. Тобто у сучасних медиків кількість практики прямує до нуля. І ще раз повторюю: практика без теорії сліпа і небезпечна. Теорія без практики взагалі мертва. І невідомо що гірше.
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 00:35:38Точнісінько такий самий як і у природніх клонів.Не зовсім: у клонів хвости ДНК понадкушувані відповідно до віку організму, з якого йде клонування. Тоді, як в статевих клітин ці хвости нарощуються. Іншими словами, клон народжується вже з закладеним віком материнського організму: бейбі з клітинами старого пердуна.
Закон про статус природних клонів? :-) Я ж питався - близнюків заборонили юридично?Зі штучним заплідненням проблем нема - його успішно практикують. Відповідно і клонування має той самий статус, що і штучне запліднення.
Ви не поплутали 2-місячні курси медсестри з кількома роками навчання напр. хірурга? І чому ви вирішили що я буду сперечатися з вищенаведеним якщо саме про це я і товчу?
Рішення очевидне, правда? Беремо клітини з непошкодженими генами - це ті клітини, з яких утворюються статеві клітини.
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 14:58:33Рішення очевидне, правда? Беремо клітини з непошкодженими генами - це ті клітини, з яких утворюються статеві клітини.Проблема: статеві клітини мають неповний набір хромосом. Якби це було так просто, то проблема б не стояла.
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 14:39:38Поліплоїдія— збільшення диплоїдної кількості хромосом шляхом додавання цілих хромосомних наборів у результаті порушення мейозу. Культурні рослини у більшості — поліплоїди.У селекційній практиці з метою отримання поліплоїдів на рослини діють критичними температурами, іонізуючим випромінюванням, хімічними речовинами (найбільш поширений алкалоїд колхіцин).Але сторонніх генів там немає. Усе наведене - лише штучно прискорені природні процеси.
Проблема не в тому, що хтось поліз гратися з генами, а у тому, що гратися треба дуже й дуже обережно.Простенький приклад: кролі, що потрапили до Австралії, де для них не було обмежувачів у вигляді хижаків. Що зараз? Кролі перетворилися на стихійне лихо. Саме через недбалість.
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 14:39:38Закон про статус природних клонів? :-) Я ж питався - близнюків заборонили юридично?Зі штучним заплідненням проблем нема - його успішно практикують. Відповідно і клонування має той самий статус, що і штучне запліднення.Ні, на закон, згідно з яким клон має статус близнюка або клонування еквівалентне штучному заплідненню.
Може я не вірно зрозумів, але мені здалося що ви стверджуєте про те, що практика повністю замінює теорію, і за наявності практики теорія не потрібна взагалі.
Не згоден. Можна додати і сторонні гени. Тобто отримати поліплоїд але з генами від різних видів. На рахунок штучного прискорення - згоден. Селекціонери не чекають мільйони років, правда? Мутагенні фактори діють і в природі, просто у значно менших кількостях.
Згоден. Але наприклад колорадського жукв ніхто спеціально не завозив а результат той самий. Та і гени тут не при чому. Та і не сперечаюся я з цим, а навпаки.
Тільки після того, як ви найдете відповідний закон для природних клонів або людей, отриманих в результаті штучного запліднення. Ви можете показати закон, в якому закріплено, що люди, які були утворенні нестандартним способом, не є людьми? Хоч один приклад, будь ласка. Ні? То чому людина утворена шляхом клонування потребує якогось закону для підтвердження того, що вона - не верблюд?
Ні, я стверджую що практик краще навчить практичним навичкам і незначно гірше викладатиме теорію. Грубо кажучи теоретики краще готують теоретиків, практики - практиків. Спеціаліст (інженер) - це практик.
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 15:58:37Не згоден. Можна додати і сторонні гени. Тобто отримати поліплоїд але з генами від різних видів. На рахунок штучного прискорення - згоден. Селекціонери не чекають мільйони років, правда? Мутагенні фактори діють і в природі, просто у значно менших кількостях.Можна, але раніше цього не робили.
Пріоритет відкриття хімічних мутагенів належить радянським дослідникам. У 1933 р. В. В. Сахаров одержав мутації шляхом дії йоду, у 1934 р. М. Є. Лобашов — використовуючи аміак. У 1946 р. радянський генетик І. А. Рапопорт виявив сильну мутагенну дію формаліну і етиленіміну, а англійська дослідниця Ш. Ауербах — іприту.Вперше індуковані радіацією мутації були експериментальне одержані радянськими вченими Г. А. Надсоном і Г. С. Філіпповим, які у 1925 р. спостерігали мутаційний ефект на дріжджах після дії на них іонізуючої радіації. У 1927 р. американський генетик Г. Меллер показав, що рентгенівські промені можуть викликати багато мутацій у дрозофіли, а пізніше мутагенну дію рентгенівських променів підтвердили на багатьох об'єктах
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 15:58:37Згоден. Але наприклад колорадського жукв ніхто спеціально не завозив а результат той самий. Та і гени тут не при чому. Та і не сперечаюся я з цим, а навпаки.Так, його завезли випадково. А що стосується генів - я маю на увазі нові організми, що можуть утворитися таким чином та, не маючи природних ворогів, можуть зробити великої шкоди.
Цитата: Володимир Лісівка від 2009-02-18 15:58:37Ні, я стверджую що практик краще навчить практичним навичкам і незначно гірше викладатиме теорію. Грубо кажучи теоретики краще готують теоретиків, практики - практиків. Спеціаліст (інженер) - це практик.Згоден, з єдиним «але»: далеко не кожен практик взагалі може когось чомусь навчити. Теоретик також. Тому є третя категорія: викладач, який має бути і теоретиком і практиком, і ще мати купу додаткових навичок. Перевірено на власному викладацькому досвіді.