Автор Гілка: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity  (Прочитано 5741 раз)

Відсутній noddeat

  • Кореспондент
  • ***
  • дописів: 197
  • Карма: +0/-0
Як раніше анонсувалося, в Ubuntu 11.04, що випустять цього квітня, типовим графічним середовищем буде Unity — альтернатива до стандартної ґномопанелі і до GNOME Shell, який буде в новому GNOME 3.0. Unity працює лише з композитним менеджером compiz та вимагає підтримку 3D-прискорення. У разі, якщо такої підтримки немає, мала завантажуватися стандартна стільниця GNOME.

Однак, компанія Canonical оголосила, що буде розроблена двовимірна версія Unity, що не вимагатиме композитного менеджера, а виглядатиме візуально так само, як Unity. Ця версія зокрема працюватиме на мобільних платформах ARM, в яких зазвичай погано з підтримкою OpenGL.

Джерело: Phoronix
Сторінка Unity
« Змінено: 2011-01-16 17:44:10 від lvm »
Filenames are infinite in length, where infinity is set to to 255 characters. Peter Collinson, "The Unix File System"

Відсутній noddeat

  • Кореспондент
  • ***
  • дописів: 197
  • Карма: +0/-0
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #1 : 2011-01-15 22:29:56 »
Цитата
Я так зрозумів, що намагаються скопіювати доки ВіндовМайкера та Сімки?
Візуально лівий вертикальний док таки нагадує сімку, хоч слід зазначити, що в лінуксі такі доки існували задовго до її появи. Чесно кажучи, навіть не знаю, нашо це велосипед потрібен: Cairo dock набагато кращий, краще б його підпиляли.

Верхня ж панель відрізняється від стандартної ґномопанелі наявністю глобального меню замість стандартного ґномоменю (див. https://wiki.ubuntu.com/global_menu), яке є спробою реалізувати глобальне меню MacOS Aqua. Однак, воно працює лише для GTK-програм, так що користь від нього сумнівна.

Це враження від тієї альфи, що зараз доступна.
Filenames are infinite in length, where infinity is set to to 255 characters. Peter Collinson, "The Unix File System"

Відсутній piktor

  • Видавець
  • *******
  • дописів: 3396
  • Карма: +0/-0
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #2 : 2011-01-15 23:40:38 »
noddeat, ви не знаєте, що таке мініатюра з imageshack? Натисніть процитувати на допис Лісівки у відстійнику і подивіться, як воно робиться. Тобто, мініатюру ви вставили, але малося на увазі, що її ставити замість великого малюнку і вона клікабельна.
« Змінено: 2011-01-15 23:41:13 від Piktor »
Всим, хто тоне й не знає,
За що вхопитись,
Хто вже з останніх
Вибився сил:
Попереджаю - я не колода,
Попереджаю - я крокодил.

Відсутній noddeat

  • Кореспондент
  • ***
  • дописів: 197
  • Карма: +0/-0
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #3 : 2011-01-16 00:42:36 »
Я зрозумів, що вона клікабельна, тільки навіщо це робити? Хтось з дописувачів дорого платить за трафік/сидить з GPRS? Але тоді логічно всі малюнки вимкнути.
Filenames are infinite in length, where infinity is set to to 255 characters. Peter Collinson, "The Unix File System"

Відсутній piktor

  • Видавець
  • *******
  • дописів: 3396
  • Карма: +0/-0
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #4 : 2011-01-16 01:37:02 »
Справа не в трафіку, а в тому, що не у всіх користувачів монітор з роздільною здатністю 1600. Бо при 1280 ваше зображення не вписується в ширину сторінки, а ЛОУ маштабувати не хоче. Доводиться крутити горизонтальний скрол.
Всим, хто тоне й не знає,
За що вхопитись,
Хто вже з останніх
Вибився сил:
Попереджаю - я не колода,
Попереджаю - я крокодил.

Відсутній noddeat

  • Кореспондент
  • ***
  • дописів: 197
  • Карма: +0/-0
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #5 : 2011-01-16 02:47:45 »
Справа не в трафіку, а в тому, що не у всіх користувачів монітор з роздільною здатністю 1600. Бо при 1280 ваше зображення не вписується в ширину сторінки, а ЛОУ маштабувати не хоче. Доводиться крутити горизонтальний скрол.
у мене 1280, і теж горизонтальний скрол. я, звісно, можу зменшити малюнок і перезалити, якщо це так принципово. але, як на мене, нічого поганого в крутінні скролу немає: так можна подивитися скрін у високій якості.
Filenames are infinite in length, where infinity is set to to 255 characters. Peter Collinson, "The Unix File System"

Відсутній piktor

  • Видавець
  • *******
  • дописів: 3396
  • Карма: +0/-0
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #6 : 2011-01-16 14:50:12 »
Клац - і подивилися у високій якості, якщо кого це цікавить. :-)
Всим, хто тоне й не знає,
За що вхопитись,
Хто вже з останніх
Вибився сил:
Попереджаю - я не колода,
Попереджаю - я крокодил.

Відсутній BM

  • Кореспондент
  • ***
  • дописів: 162
  • Карма: +0/-0
  • SUSE Linux Products GmbH
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #7 : 2011-01-16 17:37:06 »
Unity — альтернатива до стандартної ґномопанелі і до GNOME Shell, який буде в новому GNOME 3.0.

Щодо дока, то це досить криво злизаний Маздай-7 ще сировата розробка. Але нарешті глобальне меню здерте з Mac OS X разом з іконками дуже радує, бо врешті тлумакам дійшло за 10 років що Document Centric Desktop Environment це насправді дуже cool. Є надія що gnome2-globalmenu буде працювати з «кєдами» нормально (перший коміт на цю тему був ще у 2008му)...
« Змінено: 2011-01-16 17:43:08 від BM »

Відсутній noddeat

  • Кореспондент
  • ***
  • дописів: 197
  • Карма: +0/-0
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #8 : 2011-01-16 18:08:56 »
Я от зараз не впевнений, що глобальне меню — це гарна ідея, особливо для широкоформатних моніторів (хоч би й стандартний ноутбуковий 15,6"). Особливо якщо на екрані багато різних вікон, кожне зі своїм меню, а ще я використовую режим «робити вікно активним, коли курсор миші знаходиться в його межах» — це взагалі несумісно з цим меню.

Словом, цікаво, але не дуже юзабельно.
Filenames are infinite in length, where infinity is set to to 255 characters. Peter Collinson, "The Unix File System"

Відсутній Ign1111

  • Письменник
  • *****
  • дописів: 829
  • Карма: +0/-0
  • Linux 4ever!
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #9 : 2011-01-16 18:11:33 »
Щодо дока, то це досить криво злизаний Маздай-7 ще сировата розробка.

Може то не з Сімки злизано, а з ВіндовМейкера? Тоді, воно не таке вже й сире виходить. :)
Linux. The future is open.

Відсутній BM

  • Кореспондент
  • ***
  • дописів: 162
  • Карма: +0/-0
  • SUSE Linux Products GmbH
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #10 : 2011-01-18 04:24:40 »
Я от зараз не впевнений, що глобальне меню — це гарна ідея, особливо для широкоформатних моніторів
Та чо, на моєму iMac 27" вроді все ОК...

«робити вікно активним, коли курсор миші знаходиться в його межах» — це взагалі несумісно з цим меню.
Тут я згоден, адже досить винести курсор за межі вікна щоби клацнути по меню — і mouseover переключить його по дорозі на щось інше. В Маках цієї функції не існує (тобто вона є, але треба знати недокументовану магію щоби це включити). В маках вона працює дещо інакше: вікно іншої програми стає активним, але меню не переключається. Проте, все це експериментально і таке-собі.

Якщо чесно, то хоч мені ця фіча (mouse-over-window) ДУЖЕ подобається, всеодно я-б хотів мати глобальне меню і назавше пожертвувати цією фічею, замість мати бридкий концепт віндозного MDI десктопу, який навіть у Мікрософті вже хочуть позбутися. Все-таки глобальне меню значно краще щодо мінімалізму, акуратності та сфокусованості користувача. Але це в Маках всеодно буде працювати значно краще до тих пір, поки десктоп в XWindows не перестане бути еклектичним.

Справа в тім, що ідея глобального меню тісно пов'язана із строгими вимогами щодо одинакових меню, одинакових гарячих клавіш тощо. До прикладу, всі маківські програми мають Command-Comma для Preferences, а самі Preferences завше будуть в рутовому меню програми другим у списку під About. Так само File, Edit, View, ...., Windows, Help. Тобто це завше максимально одинакове у всіх програмах і завше одинакові глобальні шорткати. Саме тому глобальне меню в маках (звідки Unity злизав весь look&feel, ідею та навіть іконки!) працює добре: твоя рука вже автоматично знає де тицьнути щоби викликати друк чи налаштування в програмі, яку бачиш щойно перший раз в житті.

Але в Linux поки-що... бардак. Справи кращають, але всеодно отой клятий концепт базару не дозволяє мати щось стантартне і форсувати всіх матолків щоби робили акуратно і по правилах. Вічно якась гордлива зараза придумає якусь свою ориґінальну хрєнь і обов'язково вилізе із загального контексту, бо we have a choice. :( І пофіг що це викине в нокаут пару мільйонів звичайних користувачів — зате три Perl-кулхацкери в гаражі отримали свій оргазм бо їх софт внесли в repository...

Є надія що QT, KDE та GTK врешті зроблять щось спільне щоби меню, шорткати, загальні вікна та вигляд були строго одинаковими (це зрештою повинно бути досить просто). Це може бути реалізовано методом фреймворку. До прикладу, я декларую що цей menu item — Preferences. А вже при run time фреймворк будує користувачу меню on the fly, відносно десктопа на якому воно крутиться. Таким чином всі QT, KDE та GTK програми можуть отримати такий собі шлюз до користувача, який просто «причеше» фінальний рендеринг на екрані, розставивши menu items де треба і причепивши шорткати автоматично. До прикладу, можна декларувати, а можна сказати My-Special-Menu-Item поставити там-то і там-то з таким-то шорткатом. Проте стардартні просто сказати: оце — Help, а ось це — About, це — Print, це — Open File... і т.д.. Тоді навіть ще краще було-б для користувача: адже-ж можна переналаштувати стандартні шорткати в System Preferences. Відповідно, програма задекларувала що отой menu item — Preferences, а шорткат підставиться вже автоматом сам з того, що користувач собі там налаштував персонально.

Погано те, що всього цього нема. :(

Словом, цікаво, але не дуже юзабельно.
Угу. :(
« Змінено: 2011-01-18 04:30:54 від BM »

r00t x

  • Гість
Re: Canonical розробляє 2D-версію стільниці Unity
« Відповідей #11 : 2011-02-08 20:21:56 »
Мені от цікаво чому саме 2D? А вимагає пітримки 3D прискорення? Можливо то розробники шозь наплутали  :-/. Тема у закладках - для детальнішого вдумування.