Або не утворитися. Або не зробити. Яка імовірність утворення нового організму? Яка імовірність що новий організм (наприклад тритікал, чи слива, чи полуниці, чи цукрові буряки) нанесе непоправну шкоду? На скільки ця імовірність менша чи більша за імовірність отримання того самого результату природнім шляхом?
Про "раніше" я мав на увазі саме генну інженерію. Вірогідність непоправної шкоди залежить від контролю. Якщо ви помітили, то в моєму першому повідомленні, з цього приводу, написано про неконтрольованість та її небезпеку.1
Ну так звичайні (не інженерні) методи генетичної модифікації приводять до таких самих методів (тільки довше і дорожче). Чому потрібно контролювати тільки один з можливих варіантів а не всі чи жодного? Яким чином має проводитися контроль? Що саме має контролюватися? Чи всі амінокислоти мають штамп і прописку?
Якщо ви помітили, то в ГМО не штучні гени а просто гени від різних організмів. Гени від різних організмів і зараз знаходяться в живій природі і можуть змішуватися при допомозі вірусів. Яка різниця як було отримане це змішування - контрольованим (ГМО) чи неконтрольованим (мутації) шляхом? Який сенс забороняти один з методів отримання результату не забороняючи решти? В реальності заборонили просто словосполучення (ГМО) а не саму генетичну модифікацію організмів, яку можна проводити десятками способів з різними ступенями контролю результату.
Сенсу жодного - згоден. Але контроль завжди потрібен.
Контроль завжди потрібен.
(Контролюючі органи).
Та, напевно треба відірвати від роботи кілька десятків тисяч найкращих генних інженерів і перевести їх на контролюючі посади, щоб вони шостим чуттям передбачали результат використання гену f5gDFо у культурній рослині. Це дуже допоможе в передбачені непередбачуваних наслідків. :-)
Ну ми ж про викладачів і говоримо (див. топік), нє? :-)
НМД, викладач у вищому навчальному закладі має бути саме викладачем, а не теоретиком чи практиком. Він має вміти навчати. Викладач-практик — рівень ПТУ. Викладач-теоретик - майже нонсенс (я таких взагалі не бачив). Ну а практику засвоюють вже від відповідно підготовлених (або просто, маючих хист) фахівців. Це моє таке особисте «НМД».
Ми тут жаліємся на "просто викладач"ів, а ви тут таке розказуєте. :-(
Анекдот в тему (переспів іншого відомого анекдоту):
Забігає декан в курилку до викладачів:
- Народ, потрібно терміново замінити викладача японської на лекції!
- Методичка є?
- Є.
- Зараз докурю...